Welke gegevens hebben wij van u?

  • Naam, Adres en diplomainformatie
  • Cursusgeschiedenis en actuele inschrijvingen
  • Berichten
  • Toetsresultaten


Wat doen wij met uw gegevens?

    Adresgegevens:
  • Contact opnemen
  • Facturen maken
  • Doorgeven aan diplomaverstrekkers


    Diplomagegevens:
  • Bepalen in welke groep cursisten u uw cursussen moet volgen.
  • Bepalen of u een beginner bent, of al een diploma hebt.


    Cursusgeschiedenis:
  • Bepalen welke cursussen u bij ons hebt gevolgd.
  • Het factureren van cursussen, cursusmateriaal en diploma's.
  • Bepalen wanneer uw diploma verlengd moet worden.
  • Doorgeven aan diplomaverstrekkers voor het maken van een diploma.


    Berichten:
  • Alleen via de website verstuurde berichten worden bewaard. Eventuele antwoorden vanuit een e-mailprogramma zijn niet vindbaar op de website.
  • De communicatie tussen u en ons (en vice versa) bewaren.
  • Welke berichten het zijn, kunt u zien bij Berichten
  • Berichten worden automatisch verwijderd na een jaar.


    Toetsen:
  • Voor sommige cursussen is een toets noodzakelijk om uw bekwaamheid aan te tonen. Die resultaten moeten op te vragen zijn, omdat de website anders niet kan bepalen of u deel mag nemen aan de cursus.


Waarom hebben wij deze gegevens van u nodig?

  • Het opnemen van contact met u.
  • Het voeren van onze financiële administratie
  • Het aanvragen van diploma's bij de uitgevende instanties.


Met wie delen wij uw gegevens?

Wij delen uw gegevens alleen maar met de instanties waarvan wij de diploma's betrekken. Zij hebben die gegevens namelijk nodig voor het maken van het diploma. Voor EHBO-diploma's verstrekken wij uw gegevens aan Het Oranje Kruis. De BHV-diploma's verstrekken wij u zelf.


Hoe waarborgen wij uw privacy?

Deze website maakt gebruik van een beveiligde verbinding (SSL), waardoor eventueel afgetapt verkeer tussen de bezoeker en de website niet door derden gelezen kan worden. Het is namelijk versleuteld. Ook het verkeer tussen de webserver en database is versleuteld. Voor de connecties is een object-georiënteerde PDO-verbinding actief. Invoer wordt gefilterd op ontoelaatbare tekens.

Uw wachtwoord staat gecodeerd in de database. Deze is hierdoor niet op te vragen. U kunt het resetten op de inlogpagina, of wijzigen bij 'Mijn gegevens'. Als u het e-mailadres voor het inloggen op uw account niet meer weet, kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Pas als wij er zeker van zijn dat wij de juiste persoon spreken, zullen wij het juiste adres doorgeven, of op uw verzoek een ander adres als inlognaam instellen.

Deze website maakt geen gebruik van zogenoemde tracking cookies. Het bewaren van de inlogstatus gebeurt door een sessie en die verdwijnt als het browserscherm wordt gesloten. Als je er echter voor kiest om een jaar ingelogd te blijven, wordt dat wel bewaard in een cookie. Daar wordt dan op dat moment ook een melding over getoond.


Hoe kunt u de gegevens laten verwijderen?

U kunt uw gegevens bij ons laten verwijderen door een bericht te sturen via Berichten.

Aan het verwijderen van de gegevens zijn echter wel consequenties verbonden. Het betekent namelijk dat wij dan afscheid van u moeten nemen als cursist. Wij hebben uw gegevens namelijk nodig voor het voeren van een correcte administratie, voor het opnemen van contact met u en voor het aanvragen van diploma's bij het Oranje Kruis. Zonder die gegevens wordt de dienstverlening onmogelijk en zit er niets anders op dan dat onze wegen zich scheiden. U kunt later wel opnieuw registreren, maar een eventueel opgebouwde cursusgeschiedenis is dan niet meer te herstellen.

Als u naar aanleiding van deze informatie nog vragen hebt, bent u van harte welkom die aan ons te stellen.